De ce vor românii să investească în apartamente de vacanță
Tot din rezultatele studiului reiese că, dacă ar dispune de 100.000 euro – cei mai mulți dintre români (46%) ar prefera să-i investească într-un apartament de vacantă în România, într-o măsură semnificativ mai mare persoanele mature, cu vârsta cuprinsă între 35-44 ani (53%).
Investiția într-un business ocupă locul secund în topul preferințelor românilor (40%) privind economiile lor, iar călătoriile se poziționează pe locul al treilea (24%) – acestea fiind preferate într-o măsură semnificativ mai mare de către femei, comparativ cu bărbații (29% vs. 20%).
O potențială motivație a apetenței crescute a românilor de a investi într-un apartament de vacanță sau în călătorii este faptul că aceștia își doresc să recupereze experiențele pierdute în ultimii ani, întrucât în contextul pandemiei și mai nou, al inflației, cei mai mulți s-au văzut puși în situația de a-și anula sau modifica planurile de vacanță.
Pornind de la premisa că și-ar achiziționa un apartament de vacanță, 54% dintre români ar investi într-un apartament la malul mării, în timp ce 40% ar alege un apartament într-o stațiune montană. Tinerii de până în 34 ani sunt mai atrași de ideea cumpărării unui apartament de vacanță la mare (61%), în timp ce apartamentele de vacanță la munte sunt preferate în special de segmentul 45+.
Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 14 ani companii din România și Europa.
Metodologie: Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 1 – 6.12.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eșantionului a fost de 1007 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.1 % la un nivel de încredere de 95%.